kap 2 FÖDELSEDAG

Idag är det min födelsedag!!! Jag fick en resa till Europa och jag har växt två centimeter. Det börjar sakta ner nu men snart kommer det se ut som jag är 16-17 någonting. Om en vecka ska vi åka med mina flygbiljetter bara jag, mamma, pappa och Jacob. Jag har just nu på mig en blå klänning med blåa ballerina skor. Ett enkelt val ur garderoben. Morfar ska komma på besök snart innan vi åker och jag fick ett brev från Aro där han skrev att han gärna vill se mig igen vilket gjorde papa ganska upprörd. Ja jag kan erkänna att det lät ganska hotfullt men att pappa vill utplåna Volturi gör mig ganska orolig. jag vill inte att det ska bli sor förut. Att de kommer till atack och att mamma (som får det ganska svårt) råkar släppa skölden och vi alla dör utom hon som står där ensam utan att kunna göra någonting och ta självmord genom att skuta ifrån sig skölden och Jane eller Alec dödar henne med deras förmågor. Jag sov i soffan medans de svarta gestalterna närmade sig och dödade de nära och kära till mig. Jag vaknade upp av att pappa ruskade om mig. Han såg förstås vad jag drömde.
-Hur mår du? frågade han mig.
-Bra, jag drog fingrarna genom håret, antar jag. Morning mood var på med Grieg. och det fick mig snabbt att somna om. När jag vaknade kom Esme fram till mig hon höll i ett block där hon skissat av mig.
-Åh den är jätte fin. sa jag. Jag låg med de trassliga lockarna vilt omkring mig. Munnen var öppen och man sår mina tänder. Det kunde ika gärna ha varit någon som tog kort på mig.
-Tack! sa Esme och log mot mig. Hon skrev snabbt ner något på bilden och re av pappret och gav det till mig. Till Renesme stod det. Jag log mot henne. Carlise var på jobbet, Rose och Emmet spelade påker med pengar, Alice och Jasper var och jagade och pappa försökte lära mamma spela Bellas Lullaby på piano (pappa döpte den till det efter mamma) det var inget tecken på att det var min födelsedag och det gillade jag. Jag började så lätt rodna när alla uppvaktade mig. Jag slog på tv´n och zappade mellan kanalerna. På TV11 var det Glee och på 5an DespertHosewives (ett gammalt avsnitt). Jacob kom och la armarna runt mina axlar och jag kurade ihop mig i hans famn. Han var var varm och jag kall av alla vampyrer i rummet. Jag kollade ut från fönstet och då såg jag något som rörde sig i buskarna. och ett vitt ansikte dök upp. Pappa for fram brevid mig och kollade ut. Killen var blond med lite lockit rufsit hår. Han hade röda ögon. Som mammas var förut killen försvann i buskarna och pappa och Emmet börjagde springa efter honom. Jacob skulle just spring ut men jag tog tag i hans arm och tängte jag fryser så han stannade och la armen om mig. Efter en stund kom pappa och Emmet tillbaka och klagjorde att killen hette Fred och att han letat efter någon Bree.
-Hon är död sa jag till honom, förklarade pappa, hon dog när inte du fanns Nessie. Jag nickade kort stackare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0